Wanneer doe jij je onderhoudsbeurt
HRM-tertainment
Marketing HRNav
HRM-tertainment
08/29/2022
3 min
0

Wanneer doe jij je onderhoudsbeurt?

08/29/2022
3 min
0

Terwijl ik dit typ, zit bij de garage. Ik zit hier met een dikke grijns om mijn lippen.

En dat is best raar, want er lopen hier allemaal van die foute types rond, waar ik me niet zo prettig bij voel. Je weet wel, van die mannen in blauwe pakken met bruine schoenen.

Dat pak zit dan net niet helemaal lekker. De blouse alleen aan de voorkant gestreken. Sommigen hebben ook nog een rode stropdas. Hebben ze ergens gelezen dat ze daarmee uitstralen dat ze powerrrr hebben. 

Volgens mij zijn er nog maar drie branches waar je een stropdas draagt. Bij een bank, als autoverkopert of als witte boorden crimineel. Ik zie het verschil nooit tussen die drie, dus ik vind ze allemaal even eng. 

Gelukkig is Max, mijn autoverkoper - een jaar of 22 - verbonden aan een exclusieve elektrieke autoverkopersclub en heeft weinig te maken met de best wel foute garage waar ik nu ben. 

Max draagt geen stropdas en zegt gelukkig geen u. Voor "u" zeggen, ben ik namelijk ook een beetje allergisch. Krijg ik jeuk van op plekken waar je niet krabt als er iemand bij is. 

Volgens mij wordt er alleen nog met u aangesproken bij banken, autoverkoperts en... nu ja je snapt het... Misschien ben je dat allemaal niet met me eens, maar voor mij werkt dat zo. Ik vertel nog wel eens waarom dat zo is.

Even terug naar autoverkoper Max. Die is geen volleerd Barista, maar heeft net wel zelf een strakke latte macchiato voor me gemaakt. 

Gewoon in een lekkere ouderwetse koffiemok, niet in zo'n hoogglanzend gespoten kartonnen beker met mijn naam erop. Dat soort hipster gedoe heeft Max allemaal niet nodig. 

Hij heeft me een paar jaar geleden de auto verkocht, hij weet hoe ik heet, wat ik doe én hij weet precies welke model, welke kleur en welke opties er op de auto zitten, die ik toen bij hem heb gekocht. 

En omdat ik een paar van die opties nog niet ken, gaat hij me deze even uitleggen terwijl mijn auto een onderhoudsbeurt krijgt. Die onderhoudsbeurt heb ik trouwens twee jaar geleden al betaald. Dus alles is service van de zaak. 

Dat geldt ook voor de ruimte waar ik vervolgens even rustig kan zitten werken. De monteur die, terwijl hij voor zichzelf koffie gaat halen, vraagt of ik ook nog een bakkie pleur wil, en de receptioniste die wel zes keer twee trappen oploopt om me de tussenstand te geven van de onderhoudsbeurt. 

Daar word ik niet alleen blij van, maar ga ik ook gewoon heel vet van oor tot oor van grijnzen. 

Misschien is het voor jou ook tijd voor een onderhoudsbeurt. Niet van je auto, maar van het contract met je arbodienst. Zeker als dit alweer een paar jaar oud is.

Want grote kans, dat er wel het een en ander is veranderd toch? Misschien is je ziekteverzuim een stuk hoger dan eerst en wordt het tijd daar even op in te zoomen. Of is het juist een stuk lager en heb je nu eindelijk tijd om naar onderwerpen te kijken als preventie of vitaliteit.

Of misschien is je oude vertrouwde arbodienst opgeslokt door een grote broer, is je vaste casemanager of bedrijfsarts gillend weggelopen, of word je ineens een of ander duur contract onder de neus geduwd waar je niet om hebt gevraagd. 

Of misschien ben jij gewoon een van de pechvogels, die elke drie jaar weer een verplicht tendertraject moet doorlopen, iets waar je nu al zwaar depri van wordt.

Wat het ook is, zou het dan niet fijn zijn als er iemand is die je alle ins en outs over arbodienstverlening kan vertellen? Die je precies vertelt wat er wél kan, maar ook wat er niet kan? 

Niet alleen over de mooie blingbling buitenkant, maar ook over wat er eigenlijk allemaal onder de motorkap zit? Welke nieuwe modellen eraan zitten te komen en of het voor jou misschien zinvoller is om je oude vertrouwde arbokarretje in te ruilen voor een nieuwe, of gewoon toch lekker te blijven doortuffen? 

Of waarom het geen enkele zin meer heeft een standaard tender traject uit te zetten. 

Als je de komende tijd aan de slag gaat met een of meer van deze vragen, haak dan gewoon eerst eens aan bij onze online workshop Inkoop Arbodienstverlening en Preventie op 13 september om 13:30 uur

Daarin vertellen Marco en ik je alles wat je moet weten om een nieuwe arbodienst te selecteren. En ook... 

  • Welke 5 valkuilen er zijn als je op zoek gaat naar de beste arbodienst. 
  • Hoe je voorkomt dat je verkeerd ingerichte arbobeleid je tienduizenden euro's kost. 
  • 5 niet te missen feiten en fabels over arbodienstverlening die niemand je vertelt. 
  • Hoe je door alle glimmende folders en verkooppraatjes van arbodiensten heen prikt, zodat je nooit meer een verkeerde arbodienst kiest. 
  • Hoe je in 3 simpele stappen direct aan de slag kunt met preventie en duurzame inzetbaarheid en zorgt dat het ook echt werkt. 
  • Waarom gratis arbo niet bestaat en zelfs niets anders is dan een fopcontract, met teleurstelling, frustratie en een vette rekening als resultaat. 
  • De 3 redenen waarom het eigenregiemodel zelden meer werkt en zelfs zorgt voor honderden miljoenen extra schade voor de BV Nederland. 

Na de workshop weet je genoeg om zelf aan de slag te gaan met je zoektocht, of je laat ons jou helpen. Aanmelden doe je via deze link: 

>>> Aanmelden gratis workshop Inkoop Arbodienstverlening en Preventie

Reacties
Categorieën