De legendarische Amerikaanse copywriter Gary Halbert vroeg eens aan een groepje schrijvers die hij les gaf:
"Stel dat je een hamburgertent zou beginnen en je zou maar één unieke eigenschap mogen noemen om jezelf te onderscheiden, iets wat niemand anders heeft, wat zou je dan kiezen?"
Het waren creatieven dus die kwamen met mooie voorbeelden:
"Het allerbeste biologische rundvlees", zei een student.
"Een perfecte locatie met nostalgisch jaren vijftig meubilair", zei een ander.
"De onweerstaanbare geheime bbq-saus van mijn overgrootmoeder", zei een derde.
"Prima antwoorden", zei Gary, "maar mijn keuze zorgt ervoor dat jullie allemaal geen handel hebben".
Wat koos Gary als uniek voordeel?
...Een uitgehongerde menigte...
Want sta jij voor een uitgehongerde menigte en heb jij net de enige hamburgertent in de wijde omtrek, dan heb jij precies wat ze nodig hebben.
Namelijk een snelle, vette, gegrilde vleeslap met ketchup en friet en een blaadje sla. Binnen een uur ben je uitverkocht, zelfs als het vlees halfgaar is en de broodjes nog net niet weglopen.
Het is iets om over na te denken, de volgende keer als je voor het MT staat om HR onder de aandacht te brengen. Stel dat je maar één ding zou mogen kiezen, wat kies je dan?
Ga je voor de prachtige HR-tool waarmee alles perfect wordt vastgelegd? De nieuwe beoordelingssystematiek waarmee je 360 dagen per jaar kan zien hoe het met de bevlogenheid van het personeel gaat? Een onboarding programma waar je HR-collega's van een andere bedrijf zo enthousiast over waren?
Wmaahh, weinig kans dat ze echt trek krijgen. Misschien worden ze zelfs wel een beetje slaperig en gaan ze zelfs hardop geeuwen.
Dus beterrrrr geef je jouw MT iets waar ze echt hun tanden in willen zetten, toch? Omdat ze zich ineens uitgehongerd voelen en jij precies hebt wat ze nodig hebben.
Hoe je erachter komt waar het MT niet alleen hongerig, maar zelfs hebberig van wordt, leer je in de online minitraining: Hoe word ik adviseur met ballen?
De training is 20 december om 13:30 uur.
In deze training ga je denken als een copywriter voor een hamburgertent en leer je hele simpele verleidingstechnieken, waarna zelfs de meest lastige HR-thema's voortaan als warme hamburgerbroodjes over de toonbank gaan.
In deze gratis online mini-training ontdek je ook:
- Wat de eigenschappen zijn van een goede HR-adviseur en hoe je erachter komt wat voor adviseur jij bent.
- Waarom je moet stoppen met vaag HR-jargon en hoe je met een paar supersimpele aanpassingen alleen nog maar duidelijke taal spreekt.
- Hoe je de oogjes van je manager elke keer weer kunt laten glimmen zodra je met een voorstel komt, zonder dat je foute beïnvloedingstechnieken hoeft te gebruiken.
- Hoe je ervoor zorgt dat HRM voortaan standaard op de MT-agenda staan en je bovendien steeds als eerste gevraagd wordt mee te denken over strategische HR-vraagstukken.
Meedoen? Je kunt je aanmelden kan via deze link:
>>> Aanmelden voor de gratis training 'Hoe word ik een HR-adviseur met ballen'?