Op het internet kun je dankzij Google zo’n beetje alle informatie vinden die ooit heeft bestaan.
Toch zijn er mensen, en ik noem geen namen, die nog steeds niet helemaal snappen hoe Google nu precies werkt. Die vragen een bietje rare dingen aan meneer goochel.
Die vragen bijvoorbeeld aan Google of ze zwanger zijn. Of hoe ze thuis komen als ze in het middenste van nadaniks staan. En dat gebeurt dus niet af en toe hè, maar bijna 50 duizend keer per maand.
Er zijn ook lolbroeken, die vragen dan hoeveel calorieën je verbrandt als je een poefje laat of willen weten of pinguïns ook knieën hebben.
En er zijn mensen die de echt serieuze vragen stellen, zoals waarom we hier op aarde zijn? Of waarom mannen eigenlijk tepels hebben.
En natuurlijk zijn er ook vragen van onzekere millenials. Die vragen dingen als: lijkt mijn bips 40 jaar oud? Wat gebeurt er als je bloed drinkt? Waarom haat mijn baas me?
En nee, ik verzin dit dus allemaal niet. Er zijn elke maand opnieuw 8.100 zielen die Google een vraag over hun bips stellen. Er zijn zelfs 49.500 mensen die aan hun browser vragen wanneer ze zullen sterven…
In sommige organisaties worden ook elke week zinloze vragen gesteld. Daar hebben ze een dashboard vol kleurtjes en getalletjes, en soms zelfs smileys en dat heet dan een management dashboard. En dat wordt dan elke maandagmorgen besproken in het MT.
En de getallen die er op staan heten KPI’s, kort voor Key Performance Indicatoren. Als HR-professional ontkom je niet aan jouw bijdrage aan dit management dashboard. En daar kun je best druk mee zijn als je elke week weer wat getalletjes moet opkuchen.
Dan is het wel fijn als er ook iets mee gedaan wordt toch? En dat het getallen zijn die ook echt iets zeggen.
Daarom hebben we een nieuwe online mini-training voor je. Dat is een training waarmee je gehakt maakt van nietszeggende KPI’s.
In deze gratis training leer je:
- Hoe je KPI’s opstelt waarmee je je jouw manager overtuigt van jouw plannen.
- Waarom de meeste HR-professionals denken dat ze geen KPI’s nodig hebben en daarom zo stuurloos zijn als een rubberbootje op de oceaan.
- Welke drie KPI’s je zelfs meeneemt naar een onbewoond eiland.
- Hoe je het eilandjesdenken van KPI’s voorkomt.
- Welke KPI’s je moet gebruiken om elke maandag een homerun te slaan in het MT.
De online training is op 22 maart en je kunt je aanmelden via deze link: