Roze koeken dieet

Deze week zit ik even een paar dagen met mijn gepuberte in het boshutje van een vriendin.

En zoals dat gaat met pubers, die hebben altijd honger, behalve als het etenstijd is.

Dus bij aankomst werd niet het bos verkend, of de mountainbike gepakt om yiehaa over het gravel te scheuren, en zeker weten niet geluisterd naar de vierde kakafonie van Maestro Vogel. 

Nee, de voorraadkast werd geplunderd. 

En daar lagen dus... roze koeken...

In de jaren tachtig fietste ik elke dag zestien kilometer naar school en dan ruilde ik de bammetjes die mijn moeder met veel liefde had gesmeerd om voor mijn speciale puberdieet.

Ofwel die boterhammen met verantwoord mamabeleg, die toedeledokiede ik in de vullisbak, en scoorde dan bij de schoolkantine twee roze koeken en een speculaaspop. 

Iedereen deed dat. Of een variant ervan. Broodje knakworst op de heenweg, kipcorn en kaassoufflé op de terugweg.

Dus nadat mijn halfvolwassene drie van die roze suikerbommen achter elkaar had verorberd, heb ik in een nostalgische hersenverwekende oprisping er ook een gegeten. 

En al bij de eerste hap dacht ik: 'Veel liever had ik nog een keer de met liefde gesmeerde bammetjes van mijn moeder geproefd.'

In onze HR-wereld werkt het eigenlijk niet anders. Vaak hebben we een heel scala aan zelfgesmeerde bammetjes in huis, een opleidingsprogramma, een bloemetje als iemand jarig is, een kleine presentje bij een geboorte, een leuk uitje bij een jubileum, de vrijmibo.

Gewoon simpele dingen waar een medewerker blij van wordt. Een kaartje op iemands bureau, een persoonlijk telefoontje van de directeur als iemand iets gaafs heeft gedaan voor het bedrijf. 

Waardoor die medewerkers zich gezien en gewaardeerd voelt.

...en toch kopen we dan liever het HR-equivalent van roze koeken of kipcorns. 

Omdat die zo lekker glacé glimmen of omdat je er zelfs van gaat watertanden. Maar daarna heb je gillend oprispend maagzuur en ruik je naar overstuur frituurvet. 

Als je in jouw bedrijf iets wilt met werkgeluk, dan is het goed om te weten dat een puberdieet niet werkt voor volwassenen. En dat je veel beter de bammetjesmethode van mama kunt gebruiken.

Ofwel iets kleins en misschien in jouw ogen zelfs iets heel simpels, maar wel met liefde en aandacht gemaakt.

Want zelfs met een paar ongelofelijk simpele dingen kun je waanzinnige resultaten boeken. 

In onze masterclass over werkgeluk vertellen we je er alles over. En we vertellen je welke dingen je vandaag al kunt doen om het werkgeluk van je medewerkers te vergroten.

Deze maand koop je de speciale masterclass met 50% korting. Je betaalt geen € 125,-- maar slechts € 62,50.

Je bestelt de masterclass over werkgeluk via deze link.

https://bgmagazine.nl/masterclass-werkgeluk