Het verschil tussen een gewone sterveling en een icoon
HRM-tertainment
Marketing HRNav
HRM-tertainment
06/25/2020
3 min
0

Het verschil tussen een gewone sterveling en een icoon

06/25/2020
3 min
0

Het was begin 1982 en de band had die avond opgetreden.

Tot nog toe was het hun meest succesvolle toernee, soms kwamen er zelfs een paar duizend mensen kijken. Maar ze waren nog niet zo bekend, dus overnachten in een luxe hotel vol groupies of vliegen met een privéjet zat er niet in.

Dus toen ze in hun aftandse boemelbusje langs een motel op de snelweg reden en daar het neon bord zagen met ‘All rooms – Free HBO‘, ging de voet subiet op de rem.

Het was 1982 hè, dus pre mobiel, pre internet, pre alles eigenlijk. En hier kreeg je zomaar gratis series en films die je op de standaard zenders nooit zag.

Dat was als kijken naar het verheven genot van parende libelles, of zoiets artistiekerigs.

Die avond keek de hele band naar de documentaire ‘The man who saw tomorrow‘ met Orson Welles. Die docu gaat over de voorspellingen van Nostradamus over het einde van de wereld. Het laatste deel van de film gaat het over voorspellingen voor de jaren tachtig en negentig.

De volgende morgen bij het ontbijt is dat natuurlijk hét onderwerp van gesprek. Heb je dat gezien? Holy freaking moly.

Iedereen is er he-le-maal vol van en de scenario’s en meningen vliegen door de lucht.

Dan komt de ‘leader’ of the band binnen, een klein mannetje op hoge hakken.

Die heeft een grote smile op zijn gezicht en een cassettetape in zijn hand.

Hij heeft de film ook gezien en op de vraag van toetsenist Lisa Coleman: “Did you see that movie last night about the end of the world?”, zal hij zoiets geantwoord hebben als:

Sure. I wrote a new song ‘bout it. It’s called 1999″.

Een gewone sterveling geeft zijn mening, staat perplex, rolt met zijn ogen, heeft ook iets gelezen in een of ander obscuur boek, of doet helemaal niets. En gaat dan verder met zijn leven…

Een superster doet iets anders. Die creëert een liedje dat vier decennia later nog steeds staat als een huis.

Een iconisch nummer dat een hele generatie heeft beïnvloed, dat bijna twintig jaar later het anthem was voor het einde van het millennium, en een liedje dat voor het eerst zwarte en blanke muziekliefhebbers bij elkaar bracht.

Een liedje dat je nog steeds op elke plek ter wereld op kan zetten, omdat je weet dat het feest dan gaat beginnen.

Onze online workshop over inkoop van arbodienstverlening en preventie is ook zoiets.

Zeker als jij zeker weet dat je de samenwerking met je huidige arbodienst niet tot het einde der tijden wilt voorzetten. Bijvoorbeeld omdat de adviezen van de arbodienst nogal mager zijn. Omdat je steeds een andere bedrijfsarts hebt die geen idee heeft wat jij doet.

Of misschien heeft de samenwerking met je huidige arbodienst steeds meer weg van een zwijgend nors stel, dat alleen nog voor hun huwelijksdag uit eten gaat en dan voor het toetje al naar huis gaat.

Wil je wel een feest maken van het selecteren van je nieuwe arbodienst? Dan is dit de workshop die je niet mag missen.

In deze online workshop delen we verhalen over het inkopen van arbodienstverlening uit meer dan 10 jaar praktijk. En dat zijn er veel, want de afgelopen jaren hielpen we al meer dan 11.000 organisaties bij het vinden van een arbodienst.

Omdat alle workshops in juni en juli binnen no-time vol zaten, geven we een extra zomer-editie van deze workshop op 14 juli.

Meedoen is een absolute must als je dit jaar van plan bent over te stappen naar een andere arbodienst.

In deze gratis online workshop vertellen we je bijvoorbeeld welke manieren er allemaal zijn om je arbo en preventiebeleid in te richten. En we durven net als Nostradamus wél wat voorspellingen te doen over het einde van een aantal arbo modellen.

We vertellen je natuurlijk ook welke plaat je moet opzetten om een feest te gaan maken van je samenwerking met je nieuwe arbodienst. En nog veel meer, zoals:

  • 5 niet te missen feiten en fabels over arbodienstverlening die niemand je vertelt.
  • Wat de échte impact is van corona op je arbobeleid.
  • Hoe je door alle glimmende folders en verkooppraatjes van arbodiensten heenprikt, zodat je nooit meer een verkeerde arbodienst kiest.
  • Hoe je in 3 simpele stappen direct aan de slag kunt met preventie en duurzame inzetbaarheid.
  • Hoe je omgaat met een explosieve stijging van verzuim en wat je vandaag kunt doen om tonnen schade te voorkomen.
  • Waarom gratis arbo niet bestaat en zelfs niets anders is dan een fopcontract, met teleurstelling, frustratie en een vette rekening als resultaat.
  • Welke 5 valkuilen er zijn als je op zoek gaat naar de beste arbopartner.
  • Waarom sommige duurbetaalde consultants maar blijven volhouden dat eigen regie de oplossing is bij verzuim, maar in feite al jaren morsdood is en vooral leidt tot een hoger verzuim.

Wil je er bij zijn, meld je dan snel aan. Want vol=vol.

Bekijk de details, of meld je direct aan

Reacties
Categorieën